CAPITOLUL 2
Bullying-ul – aspecte generale

1 thought on “Sesiune online GCB Capitolul 2”

  1. Printre aspectele citite in capitolul 2 care mi-au atras atentia se numara:
    -factorii de mediu, cum ar fi atitudinile, rutinele și comportamentul adulților relevanți – în special profesorii și directorii – joacă un rol major în determinarea măsurii în care problemele se vor manifesta la o scară mai largă, cum ar fi sala de clasă sau școala. Trebuie sa oferim modele comportamentale pozitive in asa fel incat sa avem elevi cu atitudini potrivite.
    -Un alt aspect este legat de recunoasterea tiparului. Victimele provocatoare sau victimele-bully se caracterizează printr-o combinație de modele de reacție atât anxioase, cât și agresive. Acești elevi au adesea probleme de concentrare și pot avea dificultăți de citire și scriere.
    -Agresorii și victimele pot avea în comun factori de risc, cum ar fi performanțe academice scăzute, abilități sociale slabe, statut socioeconomic scăzut și mediu familial conflictual.
    -Deoarece bullying-ul are loc cel mai adesea la școală, multe victime sunt reticente sau le este frică să meargă la școală și pot dezvolta simptome psihosomatice precum dureri de cap sau dureri de stomac dimineața. De aceea, trebuie sa fim atenti la astfel de simptomatologie pentru a preintampina anumite incidente neplacute.
    -Victimele se confruntă, de asemenea, cu efecte negative pe termen lung ca urmare a agresiunii din copilărie: fostele victime tind să fie mai deprimate și să aibă o stimă de sine mai scăzută decât adulții tineri nevictimizați .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *