CAPITOLUL 4
Rezolvarea conflictelor

4 thoughts on “Sesiune online GCB Capitolul 4”

  1. Una din activitati care s-ar putea desfasura, atat cu elevii cat si cu parintii ar fi “Desene pe nevăzute”, activitate inclusa in Ghid.
    Durată: 10 – 15 minute
    Participanți: peste 10
    Materiale necesare: foi de hârtie, pixuri, creioane
    In echipe de câte 4/5, participanții desenează în timp ce sunt legați la ochi.
    Fiecare participant are o bucată de hârtie și, cu ochii închiși, desenează conturul unei case. Toți dau hârtia persoanei din stânga lor în cadrul echipei. Apoi, ei desenează o fereastră, în continuare cu ochii închiși. (Majoritatea, desigur, desenează fereastra în locuri ciudate, iar aceasta este distracția). Hârtia este dată spre stânga și se desenează o ușă. În cele din urmă, hornul este așezat pe casă.
    Obiectiv
    – a demonstra că fiecare poate interpreta diferit aceleaşi instrucţiuni
    -dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa

  2. Mioara Georgescu

    Una dintre activitatile prezentate in Ghid, care mi-a trezit interesul este “Noduri umane”.
    As desfasura aceasta activitate cu colegii, pentru inceput nu cu toti, ci doar cu 12-18 dintre ei, astfel incat sa pot constitui doua sau trei grupe de cate sase participanti.
    Asadar, grupul tinta ar fi format din cadre didactice, iar numarul de participanti ar fi 12 sau 18.
    Durata: 30 minute
    Materiale necesare: coli de flipchart, markere, spatiu pentru miscare (sala de sport sau curtea scolii)
    Desfasurare:
    Participantii se aranjeaza la intamplare cate sase, iar membrii fiecarui grup se aseaza intr-un cerc, toti cu fata spre interior.
    Toti membrii unui grup ridica mainile si apuca cu stanga mana cuiva si cu dreapta mana altcuiva care nu se afla de o parte si de alta a sa.
    Fiecare grup va avea ca sarcina sa isi desfaca nodul format, fara a-si desprinde mainile, asa incat sa fie asezati in cerc exact ca la inceput, cu observatia ca este posibil ca unii membri ai grupului sa fie pozitionati la final cu fata spre exteriorul cercului. Nu este permisa decat trecerea pe sub sau peste maini, fara ca acestea sa se desprinda unele de altele.
    Daca un grup rupe lantul, desfacand mainile, atunci acel grup va relua totul de la inceput.
    Dupa finalizare, grupurile discuta abilitatile necesare pentru rezolvarea sarcinii si le noteaza pe o coala de flipchart, expunandu-le tuturor colegilor.
    Coordonatorul activitatii va concluziona ca toate aceste abilitati sunt importante pentru rezolvarea oricarei situatii problematice, oricarui conflict, in orice grup, din orice organizatie.

  3. Viorica Ciurea

    Una din activități care s-ar putea desfășura, atat cu elevii cât și cu părinții ar fi “2 adevăruri și o minciună” din Ghidul „Gestionarea conflictelor și a bullying-ului începe cu educația adulților”, 2022
    .
    Durată: 15-40 de minute
    Participanți: 4-25 ( dacă grupul este mai mare de 11 , activitatea se va realize pe gruoe de 4-5 persoane.
    Materiale. Foi de hărtie, pixuri
    Descrierea activității: Participanții scriu trei afirmații referitoare la persoana lor, două adevăarte și una falsă, fictivă
    Pe rând fiecare participant se ridică în picioare și citește afirmațiile colegilor din echipă.
    Fără a se consulta cu ceilalți, fiecare participant încearcă să ghicească cele trei afirmații.
    Coechipierii își anunță presuăunerile iar participantul aflat în picioare anunță afirmația falsă.
    Reflecție. Ce v-a adus ceva nou această activittate?
    Ce ați descoperit nou despre ceilalți despre voi dar despre ceilalți?

  4. Antonie Marilena-Georgiana

    T4_Rezolvarea conflictelor
    Coportamente care intensifică conflictul și dăunează unei relații: critica, defensiva, dispreț, zid de piatră
    Abilități care ajută la rezolvarea conflictelor și încurajează sentimentele pozitive între parteneri:
     Răspuns blând
     Asumarea responsabilității
     Împărtășirea de dragoste și admirație
     Utilizarea autoliniștirii
    Metoda_Dezvoltarea gândirii critice
    Durata: 30 – 60 minute
    Participanți: grupuri de diferite mărimi
    Materiale necesare: listă de întrebări, suport de scris (digital/tablă/ flipchart/foi de hârtie)
    Descrierea activității:
    Gândirea critică îi ajută pe oameni să utilizeze întrebări de reflecție atunci când descoperă și analizează informații noi.
    Gândirea critică presupune evaluarea surselor precum: date, fapte, media, povestiri, fenomene observate și rezultate de cercetare. Persoanele cu gândire critică pot extrage concluzii rezonabile dintr-un set de informații și pot diferenția între detalii utile și cele mai puțin utile necesare rezolvării unei probleme sau luării unei decizii. Abilitatea de gândire critică este esențială pentru decizii bine informate.
    Pasul 1
    Alegeți un subiect pentru a-l supune analizei gândirii critice (Rezolvarea conflictelor).
    Pasul 2
    Utilizați întrebări din lista de mai jos în analiza informațiilor cu privire la subiectul respectiv. Scrieți întrebările și răspunsurile pe hârtie sau pe suport digital.
    • Care sunt cele 5 stiluri de gestionare a conflictelor?
    • Ce include fiecare stil?
    • Cum recunoaștem o persoană caracterizată de acel stil?
    • De ce este importantă cunoașterea tipologiilor de persoane?
    • Care sunt caracteristicile specifice fiecărui stil?
    • Unde este loc de îmbunătățire?
    • Când este cel mai potrivit să acționezi?
    • Care sunt oportunitățile stilurilor de abordare a conflictelor?
    • Ce comportamente poate adopta o persoană?
    • Care sunt tipurile de persoane dificile?
    • Ce sugestii pentru gestionarea conflictelor propuneți pentru fiecare tip de persoană dificilă?
    • Care sunt strategiile adoptate de oameni pentru a face față conflictelor?
    • Care este diferența dintre conciliere și mediere?
    • Când se realizează concilierea și în ce constă?
    • Care sunt cele 4 componente importante ale reconcilierii?
    • Ce strategii se adoptă în cazul reconcilierii?
    • Ce metode adoptăm pentru rezolvarea unui conflict?
    • În ce constă fiecare metodă de rezolvare a conflictelor?
    • Care este diferența dintre gândirea creativă și gândirea critică?
    Gândirea critică poate fi descrisă ca o abilitate de angajare într-un proces de gândire reflexivă și independentă.
    În esență, ea solicită rațiunea și presupune o învățare activă. Persoanele cu această abilitate identifică, analizează și rezolvă problemele în mod sistematic și mai puțin bazându-se pe intuiție. Ei caută să afle dacă ideile, argumentele disponibile sunt reprezentative pentru situația în ansamblu și sunt deschiși să afle ce anume lipsește dacă informațiile sunt incomplete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *