O călătorie de învățare, descoperire și conexiune care îți deschide mintea și îți atinge sufletul

Când am plecat spre Tenerife pentru a participa la cursul „Creative Teaching Technique” în cadrul programului Erasmus+, așteptările mele erau legate în principal de explorarea unor metode creative de formare a adulților, metode noi de abordare a incluziunii sociale a adulților din medii defavorizate. Îmi doream o experiență care să îmi ofere inspirație, instrumente concrete și un cadru de învățare colaborativă alături de profesioniști din alte țări europene.

Pe parcursul mobilității, am dobândit competențe importante în utilizarea metodelor nonformale, experențiale, outdoor și indoor, în special în facilitarea învățării prin activități de explorare a unor roluri, activități expresive prin tehnici nonverbale și reflecții în cadrul grupurilor mixte de lucru. Mi-am dezvoltat abilități de comunicare interculturală, adaptabilitate și gândire creativă în proiectarea activităților educaționale.

Printre cele mai valoroase lecții învățate a fost ideea că incluziunea nu începe neapărat cu resurse materiale, ci cu atitudini și metode care oferă spațiu și voce fiecărui participant, indiferent de mediul din care provine. Am învățat că un educator creativ este și un facilitator al empatiei, al înțelegerii și al participării active.

Experiențele trăite în cadrul acestei mobilități vor avea un impact direct asupra activității mele profesionale. Intenționez să aplic metodele experimentate în activitățile cu adulții, să încurajez participarea activă și să creez contexte de învățare în care fiecare persoană să se simtă valorizată și sprijinită. Din interacțiunile cu participanții din Portugalia, Polonia, Franța și Cipru, am învățat despre diversitatea abordărilor în educația adulților și despre provocările comune pe care le întâlnim în lucrul cu grupuri vulnerabile. Fiecare poveste împărtășită m-a condus spre învățare și reflecție.

La nivel personal, această experiență m-a ajutat să îmi lărgesc orizonturile și să îmi redescopăr încrederea în puterea învățării colaborative. M-a făcut mai conștientă de propriul rol în promovarea incluziunii și m-a inspirat în găsirea unor modalități creative de a construi relații educaționale bazate pe respect, empatie și participare activă. A fost un moment de reconectare cu valorile mele, dar și o motivație de a continua să contribui la o educație mai echitabilă și mai accesibilă pentru toți.

Dacă ar fi să descriu experiența mea Erasmus+ într-o frază, aș spune: „O călătorie de învățare, descoperire și conexiune care îți deschide mintea și îți atinge sufletul.”

Popescu Ioana Mirela, psiholog voluntar PSIHO KIT, a participat la cursul „Creative Teaching Techniques to Promote Inclusive Education”, desfășurat în perioada 21–25 aprilie 2025, de către Asociación Socioeducativa EDUPLUS, în Santa Cruz de Tenerife, Spania. Această mobilitate este parte integrantă a primului an de Acreditare Erasmus+ în domeniul Educației Adulților, nr. proiect 2024-1-RO01-KA121-ADU-000210322.

Logo_PsihoKit

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *